خصوصیات و مزایای پوست خشک
1 آذر

خصوصیات و مزایای پوست خشک

خصوصیات و مزایای پوست خشک

مراقبت‌های پوست خشک

پوست به عنوان بیشترین عضو در معرض بدن، و ریسک آسیب پذیری بالا، نیاز به مراقبت‌ دائمی دارد به ویژه پوست‌ خشک که به دلیل ساختار حساس و شکننده‌ای که دارد مستعد چین و چروک است.

مراقبت از پوست خشک

یکی از اصلی ترین مواردی که در انواع پوست از اهمیت بسیاری برخوردار است. نحوه شستشو و حفظ پاکیزگی پوست است که هم به لحظ تعداد دفعات و هم از نظر مواد مورد استفاده مهم می‌باشد. برای شستشوی پوست خشک همواره باید از مواد بسیار ملایم مناسب پوست خشک استفاده کرد. و دفعات شستشوی پوست هم نباید زیاد باشد.

پوست خشک باید به طور مرتب با مواد مرطوب‌ کننده آبرسانی شود. پوست خشک نسبت به تابش مستقیم آفتاب، وزش باد و هوای سرد حساس است. بنابراین استفاده از کرم‌های ضدآفتاب هنگام خروج از منزل برای افرادی که پوست خشک دارند، الزامی است. در پوست خشک استفاده از محصولات خیلی چرب هم مناسب نیستند. زیرا چربی زیاد باعث تحریک غدد چربی و تنبلی آنها در ترشح می‌شود.

پیشنهاد مطالعه
ارجحیت لیزر به کوتر ( یا سوزاندن ) خال در چیست ؟

پیشنهاد می‌شود؛ به عنوان مشاوره پوست برای پیشگیری از ایجاد چین و چروک در پوست خشک و آشنایی با مناسب ترین محصولات این نوع پوست و روشهای مراقبت از آن، به متخصص پوست مراجعه نمایید.

خصوصیات و مزایای پوست خشک | بهترین متخصص ژل و بوتاکس

مزایای پوست خشک

با وجود استعداد زیاد پوست خشک به ایجاد چین و چروک، از محاسن این نوع پوست هم نمی‌توان غفلت کرد. پوست خشک بر خلاف پوست‌‌های چرب مستعد آکنه و اسکار ناشی از آن نیست. در پوست خشک منافذ باز ناخوش آیند پوست که معمولا در پوست‌های چرب دیده می‌شود، ایجاد نخواهد شد و افتادگی در پوست دیر تر اتفاق می‌افتد.

خصوصیات پوست خشک

برخی از افراد به دلایل وراثتی، از ابتدا با پوست خشک به دنیا می‌آیند و برخی دیگر از افراد دارای پوست خشک، به مرور زمان در اثر افزایش سن یا عوامل محیطی و بیماری‌ها ممکن است درگیر عوارض این نوع پوست شوند. در هر حال پوست خشک با هر زمینه‌ای که وجود داشته باشد ویژگی‌هایی دارد که مراقبت‌های خاصی را می‌طلبد.

پیشنهاد مطالعه
تزریق چربی جوانسازی و برجسته کردن گونه

پوست با لایه‌ای از چربی، عرق و آب که همه آنها از لاپوست می‌آیند محافظت می‌شود. پوست طبیعی دارای درصدی آب است که با افزایش سن به تدریج کاهش می‌یابد. در افرادی که هنوز سالخورده نشده‌اند، مقدار آب در پوست حتی در مواجهه با آفتاب و هوای خشک هم نباید خیلی کاهش پیدا کند، اما در پوست خشک میزان آب، به طور معمول کمتر است. این نوع پوست، در اثر کمبود چربی و آب، نرمی و لطافت خود را از دست می‌دهد و در حالتی که انگار تحت فشار و کشش است، زبر و خشک می‌شود.

در واقع می‌توان اینطور گفت که در پوست خشک میزان چربی و آب طبیعی که باید موجود باشد، وجود ندارد. در افراد با پوست خشک، به علت پوسته پوسته شدن طبقه شاخی، ظاهر پوست خشک وتیره رنگ مایل به خاکستری می‌باشد. پوست خشک بیماری محسوب نمی‌شود و نباید با انواع اگزما و مشکلات پوستی که تقریباً چنین عوارضی دارند اشتباه گرفته شود.

پیشنهاد مطالعه
مراحل کار سالنی

بهترین متخصص ژل و بوتاکس | دکتر جویا را در اینستاگرام دنبال کنید


مطالعه بیشتر:

کاندیدای مناسب و نامناسب PRF

تاثیر پی آر اف روی پوست

تفاوت های پی آر اف و پی آر پی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *