جراحی لاغری بدن و تناسب اندام
19 تیر

جراحی لاغری بدن و تناسب اندام

دکتر ابوالفضل جویا

متخصص و جراح پوست و مو و زیبایی و لیزرهای تخصصی

جراحی لاغری بدن با اصلاح نواقص احتمالی و نزدیک شدن به استایل ایده آل هر فرد، باعث افزایش اعتماد به نفس شده و حس رضایت خاطر بیشتری را ایجاد می کند.

شایع ترین انواع جراحی لاعری بدن

جراحی زیبایی پروتز بدن یکی از متداول ترین جراحی های زیبایی در جهان است. در سال ۲۰۰۹ جراحی پروتز سینه شایع ترین جراحی زیبایی در امریکا شد و سایرجراحی های زیبایی محبوب مثل لیپوساکشن، جراحی زیبایی بینی و جراحی زیبایی کوچک کردن شکم، بعد از آن قرار گرفتند. پروتز های سینه در سایزهای مختلف وجود دارد و از لحاظ قطر و  برجستگی که ایجاد می کنند، متفاوت اند.

یک پروتز با حجم مشخص می تواند با قطر و برجستگی های مختلفی تولید شود. بنابراین هر فردی در انتخاب اندازه و فرم مناسب خود دارای انتخاب است. روش کار در پروتز باسن و سینه مشابه است و پروتزهای باسن مثل پروتزهای سینه نرم هستند با این تفاوت که در باسن معمولا پروتزها مقاوم تر هستند. پروتز های سینه در دو نوع وجود دارند: پروتزهای آب نمکی (saline) و پروتزهای سیلیکون (یاsilicon).

پیشنهاد مطالعه
الانسه چیست و عملکرد آن

تزریق چربی به بدن

در جراحی زیبایی با تزریق چربی یا پیوند چربی اتولوگ (Autologous Fat Grafting)، چربی خود شخص از شکم، پهلو یا ران برداشته شده و برای فرم دهی و پرسازی قسمت های فرورفته و یا اضافه کردن حجم بدن شخص مورد استفاده قرار می گیرد. تزریق چربی می تواند در گونه ها، نواحی گیجگاهی، خط خنده، دور چشم، حاشیه فک، دست ها، سینه ها و باسن انجام شود. همچنین در سال های اخیر، استفاده از چربی برای بهبود و ترمیم عوارض ایجاد شده پس از عمل زیبایی بینی، کاربرد دارد. روش انجام تزریق در همه ی موارد یکسان و تنها تفاوت در دفعات تزریق چربی در اندام های مختلف است. در سینه و باسن با توجه به انتظارات از افزایش حجم اندام، تزریق چربی گاهی تا دو یا سه بار تکرار می شود.

پیشنهاد مطالعه
اگزما در کودکان | نشانه‌ها و علائم

جراحی زیبایی افتادگی بازو

رژیم های چاقی و لاغری مداوم، افزایش سن و حتی عوامل ژنتیکی می تواند باعث شلی و افتادگی بازو شود. بزرگی بازو در افراد جوانتر بیشتر به خاطر چاقی است اما با افزایش سن بازو به علت شلی پوست دچار افتادگی می شود. جراحی زیبایی افتادگی بازو (brachio plasty) با یک برش در ناحیه بازو انجام می شود. در این عمل جراح پوست اضافی ناحیه زیر بغل تا آرنج را برداشته و باعث صاف و کشیده شدن بازو می شود. شکل و محل برش جراح به اندازه ی پوست اضافه ی بازوی فرد بستگی دارد. در نوعی از جراحی می توان با یک برش کوچک زیر بغل جراحی را انجام داد.

پیشنهاد مطالعه
مزایای تزریق چربی به چانه

جراحی لاغری بدن و کوچک کردن سینه زنان

اندازه سینه در زنان متاثر از ژنتیک، وزن، اسکلت بدن و هورمون ها است. سطح هورمون استروژن در اندازه ی سینه ها موثر است و بزرگی سینه می تواند در دوره ی نوجوانی و یا بعد از یائسگی اتفاق بیفتد. در بعضی از زنان ممکن است عدم تقارن در اندازه و یا شکل سینه ها وجود داشته باشد. جراحی زیبایی کوچک کردن سینه(mammoplasty) در همه ی سنین قابل انجام است، اما در دختران نوجوان بعد از رشد کامل سینه ها و در زنانی که قصد بارداری دارند، بعد از تولد فرزند انجام می شود. در جراحی زیبایی کوچک کردن سینه از سه نوع برش استفاده می شود: برش دور آرئول، برش راکت شکل یا عمودی، برش لنگر شکل یا T معکوس.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *