بررسی تفاوت های فیلر مو با مزوتراپی ، کراتینه‌کردن و بوتاکس مو
25 مرداد

بررسی تفاوت های فیلر مو با مزوتراپی ، کراتینه‌کردن و بوتاکس مو

تفاوت های فیلر مو با مزوتراپی ، کراتینه‌کردن و بوتاکس مو چیست؟

در ادامه این مقاله سایت دکتر ابوالفضل جویا متخصص ژل و بوتاکس به بررسی تفاوت های فیلر مو با مزوتراپی ، کراتینه‌کردن و بوتاکس مو خواهیم پرداخت. با افزایش سن و تغییر در ترشح هورمون‌ها، ریزش مو یک مسئله طبیعی است. زیبایی شما یک رابطه مستقیم با اعتماد‌به‌نفس شما دارد. مو یکی از مهمترین رکن‌های زیبایی است. برای اینکه بتوانید سلامت و زیبایی مو را در بالاترین حد ممکن حفظ کنید، در قدم او باید به‌درستی از موها مراقبت کنید، و این یعنی یک روتین مراقبت از موی درست.

مراقبت از مو فقط مربوط به رعایت نکات محافظتی از مو نیست. در برخی مواقع ترمیم و احیای مو که با شیو‌ه‌هایی همچون فیلر، کاشت، مزوتراپی و کراتینه صورت می‌گیرد هم بخشی از مراقبت مو محسوب ‌می‌شوند. بهترین شیوه‌ی حفظ و نگهداری مو، کسب اطلاعات و شناخت راه‌های مراقبت از مو است.

مطلب پیشنهادی برای مطالعه : ویتامین‌ها و مواد معدنی برای جلوگیری از سفیدی مو

 فیلر مو با مزوتراپی چه تفاوتی دارد؟

مزوتراپی یکی از دیگر روش‌های تقویت مو است که در آن مواد مغذی مورد نیاز فولیکول‌های مو را به پیاز مو تزریق می‌کنند. در این شیوه درمانی بسته به شرایط موی هر فرد کوکتلی از ویتامین‌ها، مواد معدنی (کلسیم، ید، منگنز، مس، روی، سلنیوم، آهن، پتاسیم) به مقدار لازم توسط پزشک متخصص تهیه می‌شود و به صورت مستقیم به پوست سر تزریق می‌شود.

پیشنهاد مطالعه
مزیت های تمدید تزریق چربی

در واقع فیلر مو شیوه نوین همان مزوتراپی است. محققین بعد از انجام آزمایشاتی متوجه شدند که اگر هیالورونیک اسید را به مواد مزوتراپی بیافزایند ماندگاری و سرعت رشد مو‌ها افزایش پیدا می‌کند. در نتیجه فیلر مو کشف شد.

هیر فیلر و مزوتراپی هر دو به شکل سرنگ آماده به پوست سر تزریق می‌شوند و از لحاظ محتویات سازنده به جز هیالورونیک اسید مشابه هستند. در فیلر تراپی شما نتیجه درمان را زودتر از مزوتراپی مشاهده خواهید کرد؛ چراکه فیلر مو سریع‌تر به ریشه مو نفوذ می‌کند و ماندگاری بیشتری هم دارد. در مزوتراپی بسته به تشخیص پزشک ممکن است در طول درمان شما مجبور به استفاده از داروهای ضد ریزش مو همچون دفیناستراید و ماینوکسیدیل هم باشید. از لحاظ هزینه‌ای هم قیمت فیلر تراپی با توجه به محتویات سازنده بیشتر گران‌تر است.

پیشنهاد مطالعه
سوالات متداول قبل از تزریق بوتاکس

نکات مهم مراقبت از موی خشک | بهترین متخصص ژل و بوتاکس

فیلر تراپی مو بهتر است یا کراتینه‌کردن؟

کراتینه مو روشی است که در آن با استفاده از پروتئینی به همین نام، موهای شما را درخشنده و صاف می‌کنند. فیلر مو و کراتینه تفاوت‌های فاحشی با هم دارند. کراتینه اصولا بر روی تقویت مو‌های بلند تمرکز دارد و بیشتر برای سرکوب موهای وز و موخوره استفاده می‌شود. اما در فیلر مو تمرکز بر روی توقف ریزش مو و تقویت موهای ضعیف است.

فیلر تراپی نسبت به کراتینه ماندگاری بیشتری دارد و همچنین عوارض کمتری هم دارد. اگر کراتینه به‌طور مکرر استفاده شود علاوه بر خشن‌کردن مو عوارضی همچون سرطان را هم ممکن است در پی داشته باشد.

البته کراتینه برای رسیدن به هدفی متفاوت‌ از هدف فیلر تراپی مورد استفاده قرار می‌گیرد. هر یک از این دو شیوه، کاربرد خودشان را به اثبات رسانده‌اند. از لحاظ قیمت فیلر تراپی را می‌توان در یک بازه مشخص قرار داد اما کراتینه مو در برخی موارد ممکن است یک سوم فیلر مو هزینه داشته باشد و در برخی موارد دیگر، حتی بیشتر از فیلر مو قیمت گذاری می‌شود.

دکتر ابوالفضل جویا را در اینستاگرام دنبال کنید

بوتاکس مو یا فیلر مو ، کدام بهتر است؟

بوتاکس مو در واقع حاوی ماده سم بوتولینوم نیست که ماده اصلی بوتاکس است. این نامی است که بر اساس نحوه عملکرد محصول انتخاب شده‌است. درست مانند بوتاکس پوست، “بوتاکس مو” با پر‌کردن فیبرهای تکی مو به پرکردن و صاف‌کردن آن کمک می‌کند.

پیشنهاد مطالعه
مزیت های ویتامین E برای پوست صورت

در بوتاکس مو برخلاف فیلرمو هیچ تزریقی صورت نمی‌گیرد و این محصول به صورت مستقیم بر روی موها کشیده می‌شود. روش کار بوتاکس ساده‌تر است و مانند کراتینه می‌تواند توسط یک آرایشگر هم صورت گیرد. بوتاکس برای استفاده بی‌خطر در نظر گرفته می‌شود، اما ممکن است همانند محصولات دیگر آرایشی و بهداشتی خطر تحریک پوست و واکنش آلرژِیک را در پی داشته باشد. همان‌طور که اشاره کردیم فیلر تراپی هم خطرات جانبی چشمگیری ندارد و همان عوارض جزئی هم بعد از مدت کوتاهی رفع می‌شوند. از بوتاکس بیشتر برای حالت‌دهی به موها استفاده می‌شود اما همچون فیلر مو در جلوگیری از ریزش مو و تقویت مو تأثیر دارد.

دریافت اینترنتی نوبت ویزیت دکتر ابوالفضل جویا


مطالعه بیشتر:

درمان علل مختلف خارش پوست

آنچه باید در مورد زرد زخم بدانیم

نکات مهم مراقبت از موی خشک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *