ایجاد عوارض جانبی با مصرف هیالورونیک اسید
22 فروردین

ایجاد عوارض جانبی با مصرف هیالورونیک اسید

ایجاد عوارض جانبی با مصرف هیالورونیک اسید چقدر است؟

در مطلب امروز سایت دکتر ابوالفضل جویا متخصص ژل و بوتاکس به بررسی ایجاد عوارض جانبی با مصرف هیالورونیک اسید خواهیم پرداخت. کلمه اسید در نگاه اول ممکن است دلهره‌آور باشد، اما نگران نباشید. از آنجا که اسید هیالورونیک بخشی طبیعی از پوست است، بنابراین واکنش‌های آلرژیک به آن بسیار کم و نادر خواهد بود. با این ‌حال اگر عوارض جانبی را تجربه کردید، ممکن است دلیل آن یکی از موارد زیر باشد:

  • سایر ترکیبات موجود در محصولی که استفاده می‌کنید
  • اینکه هر چند وقت یک‌ بار از آن محصول استفاده می‌کنید
  • غلظت بسیار بالای اسید هیالورونیک در محصول
پیشنهاد مطالعه
چگونه می‌توان ریزش موی ارثی را درمان کرد؟

استفاده از HA برای چه کسانی مناسب نیست؟

همه افراد با هر نوع پوستی می‌توانند از هیالورونیک اسید استفاده کنند؛ حتی آن دسته از افرادی که پوست حساس یا مستعد آکنه دارند. استفاده موضعی هیالورونیک اسید در دوران بارداری یا شیردهی هم ایمن بوده و خطری برای شما و فرزندتان ندارد. متخصصین پوست می‌توانند بر اساس شرایط و نوع پوستی که دارید، مشاوره لازم را جهت انتخاب بهترین محصول به شما ارائه دهند.

ایجاد عوارض جانبی با مصرف هیالورونیک اسید | متخصص پوست اصفهان

آیا تمامی محصولات حاوی هیالورونیک اسید یکسان هستند؟

با نگاه مختصری به وب‌سایت‌ها و صفحات محصولات مراقبت از پوست متوجه می‌شوید که هیالورونیک اسید در بسیاری محصولات مراقبت پوستی (از سرم‌ها و مرطوب‌کننده‌ها گرفته تا مکمل‌های خوراکی و تزریقی) وجود دارد؛ اما خوب است بدانید که این محصولات میزان هیالورونیک اسید مشابهی ندارند و اثرات آن‌ها نیز با یکدیگر متفاوت است.

پیشنهاد مطالعه
کاربردهای تزریق چربی نانو

غلظت‌‌های مختلف هیالورونیک اسید

برخی از محصولات به‌عنوان یک ترکیب اصلی، دارای هیالورونیک اسید یا نمک آن (سدیم هیالورونات) هستند. در این گروه از محصولات، این ترکیب با غلظتی بالا یافت می‌شود، زیرا هدف اصلی آن‌ها هیدراته کردن و محافظت از پوست در برابر اثرات پیری است. پدهای مراقبت از پوست نمونه خوبی از این محصولات هستند. دسته دیگری از محصولات مقادیر اسید کمتری دارند که به‌عنوان نوعی جذب‌کننده رطوبت (هومکتانت) عمل می‌کنند تا از این طریق به درمان برخی از مشکلات پوستی مانند آکنه یا یکنواخت نبودن رنگ پوست کمک کنند، به همین دلیل است که نام سدیم هیالورونات (نمک هیالورونیک اسید) را می‌توانید روی برخی محصولات ضد آکنه نیز مشاهده کنید.

پیشنهاد مطالعه
کاربردهای لیپوفیلینگ پوست

دکتر ابوالفضل جویا متخصص پوست اصفهان را در اینستاگرام دنبال کنید

راه های ارتباط با متخصص ژل و بوتاکس


مطالب پیشنهادی:

مزایای هیالورونیک اسید (HA) برای پوست

تزریق بوتاکس به خطوط پنجه کلاغی و عوارض آن

مراحل تزریق چربی به چانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *